Hälsodrink - dagen efter

Såhär lagom till helgen kan man ju förbereda sig med en liten dagen efter drink. Så man börjar dagen nyttigt och med massa vitaminer som återställare :-)

Papaya inverkar lugnande på matsmältningssystemet. Gurka rensar bort giftämnen ur kroppen och apelsin ger ett värdefullt tillskott av C-vitamin. Drycken är lugnande och återupprättar vätskebalansen.


125 g papaya (spara några skivor till dekoration)
2 apelsiner
125 g gurka
(spara även här några skivor till dekoration)
Isbitar

Skala papayan och apelsinerna, utan att ta bort den vita hinnan på de senare. Pressa saften ur frukterna tillsammans med gurkan. Servera drycken i ett högt glas med isbitar. Dekorera med skivor av papaya och gurka.

Av receptet från man ut 2 dl.

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Oftast är det väl så att det är de dyrare grejjerna som är lite bättre. Mina båda handkrämer ligger på över 100 kr styck men de är ju lätt värda allt så himla bra som de är. Och så luktar de gott också =)



Renstrattar är bra grejjer kan jag lova. Allt löv och grenar och grejjer spolas ner där och det är enkelt att rensa med handen när man går ett varv runt huset.



75A är vanlig storlek, men jag tycker ändå det är så svårt att hitta rätt i den där djungeln. Jag börjar inse att det snart är dags för mig att ge mig ut på jakt igen... huamig.



2009-04-16 @ 20:27:40
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aa, det är trist. Smycken är ju liksom "lyxartiklar" och det märktes redan i höstas att folk inte prioriterade såna inköp direkt. Men snart är det dags för konfirmationer, studenter och inte minst en massa bröllop och då brukar man sälja bra så det hoppas jag ni kommer att göra :D

2009-04-16 @ 21:22:15
Postat av: Anonym

Hur pressar man ur saften på en gurka? Eller ska man köra allt med mixer? :P

/Ola

2009-04-16 @ 21:59:09
Postat av: Mia

Ola Juicepress är ju det allra bästa när du ska pressa ur saft ur frukt :-) Tror man kan använda sig av en vanlig citruspress också kanske, men kan inte garantera att det blir riktigt samma mängd då :-) Mixer ger inte samma konsistens, det blir ju tjockare iom fruktköttet följer med, men testa skadar ju kanske aldrig! :-P

2009-04-16 @ 22:41:11
URL: http://mimod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0