Loppisfynd

Igår var som sagt jag och pappa på loppis i grannkommun.
Vi kom lite sent för de flesta hade redan packat ihop, men jag fann ett bord där ett par danskar sålde massor med gamla metallburkar. Sånt där älskar jag, man kan hitta så fina burkar med sån speciell "personlighet". Nu hade de plockat ihop en del, men jag fann dessa små kryddburkar i set.
Gamla och charmiga, till dekoration.

tryck på bilden för större format (öppnas i nytt fönster)
Ganska medtagna, men ändå så fina. Ganska dyra, och jag lyckades inte pruta. Så precis när jag var påväg därifrån kom pappa med plånboken och köpte de till mig ändå.

Jag är inte precis bortsämd med att få massa grejer bara sådär, men ibland har man bara tur ;-) både pappa och mamma har dessutom gått emot strömmen lite och lyckats få fast jobb nyligen, så de har ju ingen oro över ekonomin precis :-P

Nästa söndag blir det samma loppis, men ett par timmar tidigare! :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Kul med loppisfynd! Det är servisen på bilden med :) 34:an hittade jag den på för 40kr. Jag tycker det är godare att dricka ur koppar än muggar hehe.



2009-04-20 @ 18:50:48
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Sara

vad gulliga de är då! :) kram

2009-04-20 @ 19:51:51
URL: http://blogg.petersara.se
Postat av: Ann-Sofi

dem burkarna passade ju bra där :) jättefint. vill också till loppisen :( men får väl ta det nästa helg, är ju upptagen denna helgen med :( blää. får försöka dra dit Rille :P annars får vi åka dit och gå och skrota lite :) efter löning ;)

2009-04-20 @ 20:06:45
URL: http://dewdrops.bilddagboken.se
Postat av: Cina

Du får göra en loppisrunda på min vind om du vill ;-)

2009-04-21 @ 15:23:48
Postat av: Spessartin

Åh, vilka fina burkar! Jag älskar också gamla burkar, för att inte tala om gamla zinkbaljor och mjölkkrukor - helt underbart!

2009-04-24 @ 07:02:21
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0