Öhm.. det där med..

Det där med blogglust och motivation för min del, är verkligen något som går i vågor.
På sätt och vis känns det som att man inte har någonting vettigt att skriva om när man är arbetslös och det faktiskt inte händer ett skit i ens liv.. Och sitta och slänga upp massa meningslösa kollage med shopping som så många andra gör (och även jag har gjort tidigare) bara för att behålla folks intresse, ja, det är inte riktigt min grej längre.

Mitt liv rullar på i vanlig takt som sagt, inte mycket som händer.
Ska dock på arbetsintervju imorgon, hoppas inte på för mycket eftersom konkurrensen om heltidsjobb är så hög nu. Men lite får man väl hoppas.

Dock har jag åkt på det värsta herpes simplex utbrottet någonsin. Har sedan jag varit väldigt liten, alltid haft munsår. Det kan jag leva med.
Men i veckan så utsattes min hud för ovanligt mycket och stark sol (och då har jag varit utomlands och solat solarie förr tex utan att något hänt), så natten mellan torsdag-fredag, så började det. Först som vanligt munsårs utbrott, sen på fredagen så hade jag plötsligt halva ansiktet fullt med utslag. Inte förrän på fredag kväll såg de ut som riktiga herpes-blåsor.

Och sen gick det bara utför. Så jag åkte till akuten och fick medicin som jag äter nu. Den verkar funka riktigt bra för det har redan börjat läka till sårskorpor så att säga.
Men bevare mig vad ont jag har! Knappt så jag kan öppna munnen och äta.. och visa mig ute, ja det är knappt så jag vågar det.. ser ut som att någon slängt syra i ansiktet, ingen trevlig syn precis.. Men måste ju tyvärr imorgon ändå tack vare att jag ska på arbetsintervju. Och det tänker jag inte avboka!

Hoppas era liv rullar på fint med, ska försöka slänga upp lite uppdatering här så smått :-)

Kommentarer
Postat av: Maria

Men usch! =S Hoppas det blir bättre snart så du slipper ha en massa onda utslag i ansiktet!



Kram

2009-05-17 @ 20:58:28
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Sara

Nä usch va hemskt! Tur att medicinen verkar funka iaf.. Då har du bara suttit inne eller?

Nej om du inte har lusten till o blogga ska du klart inte göra det. Alla har ju sin blogg till olika saker (många bara för o få fler läsare dock men de e för tradiga!). Jag brukar kika in med jämna mellanrum :)

Hmm jag ska nog iväg där på lördan tror jag. Min första lön = shopping ha ha!

2009-05-17 @ 21:41:21
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: melanie

nej va jobbigt, tur och skönt att medicinen hjälper iaf. Hoppas det går bra på intervjun:)!

2009-05-18 @ 07:16:48
URL: http://melanieee.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Kul att se dig igen! Jag har saknat din blogg ju!



Helt rätt att inte fylla bloggen med en massa tråkiga mode-collage, jag tycker själv rätt illa om sånt, det är så meningslöst på nåt sätt och så oerhört opersonligt. Intresserar mig inte alls.



Vad hemskt med ditt herpes-utbrott, det verkar helt fruktansvärt, hoppas verkligen att läkningen går fort nu!



Håller såklart tummarna för din jobb-intervju!

2009-05-18 @ 09:15:55
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Mija

Då känner/kände du väl dig precis såsom jag gör nu då min hud reagerat så efter all svullnad, runt läppar, på läppar, hakan, överläppen, halsen, näsan.. usch hela ansiktet fullt med utslag som de inte ens har en medicin för som jag kan få. :(

2009-06-02 @ 22:35:18
URL: http://mijasegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0