Får du tillbaka?

Ingen har väl missat att deklarera nu i dagarna, senast 4 maj ska det vara inne om pengarna ska komma innan midsommar.
Jag gjorde det hela över internet, hade först lite krabb med e-legitimationen, alltså att förstå hur det hela fungerade, haha. Men sen så, skickade jag iväg deklarationen på nätet. Hur smidigt som helst.

Jag får i alla fall tillbaka några tusen. Eftersom jag har lån på min bostad så får man ju tillbaka litelite på räntan man betalar, på lånet. Men nu när räntorna vart så låga senaste tiden så blir det ju inte så mycket att få tillbaka.
Alltid något gott som har något ont med sig :-)

Huvudsaken är att man slipper betala! Sånt där är ju viktigt att man har koll på själv, så man inte betalar för lite skatt.
Det kan man ringa till skatteverket och kontrollera, sen är det bara att be arbetsgivaren dra några hundra mer i månaden om man känner för att vara på säkra sidan.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har ingen aning om hur det går, jag ska till revosorn på torsdag och se om jag får tillbaka eller får betala =S

2009-04-17 @ 11:37:34
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag får ganska mycket tillbaka, runt 13 000 :) Men jag har gjort ett medvetet val att betala 36 istället för 33 %, annars hade det ju vart betydligt mycket mindre.

Ska du göra något speciellt med dina pengar?

2009-04-17 @ 11:49:17
URL: http://lindahelenajosefina.blogg.se/
Postat av: melanie

Hej!



Jo jag förstår hur du menar, och självklart känns det så ibland. Men man kan ju vända på det också, och se hur mycket man kan hjälpa dom som är sjuka. För en sista tid i livet, eller för att bli rätt medicinerade, stötta anhöriga osv. Men återigen, visst är det påfrestande och se allt som kan hända en och alla tragiska slut som en del får. Men jag skulle inte kunna tänka mig att jobba med något annat :)



Vi får också tillbaka på skatten, vanlig skatt plus för lägenheten också. Inte alls dumt och man tackar ju aldrig nej till en summa framöver;) Skönt att slippa betala tillbaka. Ha en bra dag du också!

2009-04-17 @ 11:52:32
URL: http://melanieee.blogg.se/
Postat av: Sara

Jäklar skit, jag fick inget tbx!

2009-04-17 @ 14:47:47
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Ränteavdraget är finfint! Det blev rätt mycket pengar bara på det för oss båda i år. Det är ju sånt man inte tänker på men det kommer som en glad överraskning i preliminärskattbeskedet. Men inte nog med, jag skall göra avdrag för dubbelt boende och för resor till och från jobbet, så det blir nog ytterligare lite till att få tillbaka =)

2009-04-17 @ 17:34:09
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Håller helt med dig om att det som är lite dyrare ofta är bättre. Vi har varit väldigt snåla här, men kommit fram till att Hemtex lite dyrare sängkläder är betydligt bättre än ikeas som kan kan få för kanske en tredjedel av priset. BodySHops grejjer är mycket bättre än de man köper på HM eller på ICA och så vidare... nog är det väl så att man får det man betalar för, utan tvekan.



Jag skall försöka ta mig i kragen och komma iväg och titta på en bh snart, skall bara bli av med pms-tuttarna som liksom inte är naturlig storlek just nu....

2009-04-17 @ 19:11:15
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Att säga till någon att den personen inte skall oroa sig är ganska dumt, för som du säger, man vet faktiskt inte hur den personen upplever det. JAg förstår din oro till fullo, bara att vänta på provsvaret tycker jag är hemskt. Finns det ingen kurator där du var och gjorde cellprovet som du kan få komma och prata med? Sånt brukar vara nyttigt, jag tycker du skall ta och kolla upp det helt klart, för det kan vara till mycket stor hjälp.

2009-04-17 @ 19:13:06
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Sara

Både jag och p får tillbaka rätt mycket. Passar perfekt nu inför bröllopet! :)

2009-04-17 @ 22:56:36
URL: http://blogg.petersara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0